Forum MaTioW Strona Główna MaTioW
MaTioW forum dla ciebie :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przyspieszamy animację

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MaTioW Strona Główna -> Counter-Strike
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatioW
Administrator
Administrator



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:42, 05 Lut 2006    Temat postu: Przyspieszamy animację

Przyspieszamy animację

Animacja. Co odpowiada za jej płynność? Są to tak zwane FPS'y. Cóż to takiego? Z angielskiego Frames Per Second - liczba klatek animacji na sekundę. Tłumacząc polski na polski, jest to liczba klatek (pełnoekranowych obrazów), którą nasz komputer da radę wyświetlić podczas jednej sekundy. Im więcej FPS'ów tym szybciej obraz renderowany (generowany) przez kartę graficzną jest wyświetlany na monitorze. Czyli im więcej fps tym szybciej działa gra. Im lepszy sprzęt tym więcej fps.
Nasz cel? Zwiększyć liczbę klatek (fps).

Na początek dwie metody na poznanie liczby klatek, jaką wyciąga nasz sprzęt:

* cl_showfps "1" - pokazuje w lewym górnym rogu ekranu liczbę klatek na sekundę. Wpisujemy to w konsoli lub w bezpośrednio w configu
* net_graph - komenda wyświetla liczbę klatek, loss oraz choke. Możemy wpisać wartości 1, 2 lub 3. Proponuję ustawić net_graph "3".


Tryby grafiki
Mamy do dyspozycji trzy tryby wyświetlania grafiki.

Direct 3D - najbardziej fpsożerny. Grafika bardziej szczegółowa.
OpenGL - średnia grafika, jednakże dużo więcej FPS.
Software - słaba grafika, przydatne gdy uruchamiamy CS na baaardzo archiwalnym komputerze.

Gdy używamy trybu Direct 3D będziemy odczuwać opóźnienie na myszce, aby się tego pozbyć wystarczy wpisać do configa komendę gl_d3dflip "1".
Rozdzielczość

Im większa rozdzielczość tym większy wysiłek komputera podczas generowania scen 3D. Co za tym idzie jeśli mamy rozdzielczość 1600x1200 będziemy mieli mniej FPS niż Ci, którzy grają na 640x480. No, chyba, że mamy dobry sprzęt Smile. Należy jednak pamiętać, iż nie ma dużej różnicy pomiędzy rozmiarem 640x480 a 1024x768. Chociaż dla niektórych te kilka FPS to bardzo dużo.
Synchronizacja pionowa
Wyłączyć tą opcję możecie w ustawieniach karty graficznej, daje kilkanaście a czasem nawet kilkadziesiąt FPS więcej.
Sterowniki
Tutaj są dwie opcje.

* Gramy na najnowszych sterownikach karty graficznej
* Dobieramy starsze, lecz bardziej stabilne wersje.

Czemu taki rozłam? Otóż różnie to bywa, niektórym najnowsze sterowniki pomagają w uzyskaniu większej liczby klatek, zaś inni mają optymalną liczbę FPS na sterownikach dostarczonych na przykład wraz z Ich kartą. Pamiętajcie żeby nigdy nie instalować sterowników "na siebie". Wpierw odinstalujcie starą wersję.
Ja osobiście jestem zwolennikiem najnowszych wersji driver'ów, aczkolwiek nie warto eksperymentować z różnymi beta wersjami.
Sterowniki do kart graficznych z chipsetem NVIDII pobrać możecie stąd (stery pod linuxa tutaj).
Zaś posiadacze kart firmy ATi sterowniki do tych urządzeń ściągną stąd.
Modele
Aby uzyskać większą liczbę klatek możemy ściągnąć specjalne modele broni oraz postaci. Są to odpowiednio HighFPS Weapons oraz HighFPS Models.
Co to nam daje? Modele postaci są bardzo uproszczone (prostokątne głowy itd.), zaś broń jest niewidoczna. Jest to nic innego jak r_drawviewmodel "0" ale z dźwiękiem przeładowywania. Oba rodzaje modeli do ściągnięcia w dziale download.
System
To, czy mamy czysty OS w dużej mierze wpływa na szybkość komputera a co za tym idzie także Counter-Strike'a.
Przede wszystkim polecam użyć programu Ad-aware. Dzięki niemu wykryjemy wszelkie programy i skrypty śledzące nasze poczynania, jak się zapewne domyślacie pożerają one moc obliczeniowa procesora.
Następną rzeczą jaką możemy zrobić jest oczyszczenie autostartu i tray'a przy wchodzeniu do gry. Autostart? To folder zawierający rzeczy, które mają uruchomić się przy starcie komputera. Zaś tray to pole po prawej stronie paska zadań zawierające ikony niektórych programów działających aktualnie w tle.
Do folderu autostart możemy dostać się poprzez Start/Programy/Autostart, szerszą alternatywą tego folderu jest program msconfig i jedna z zakładek: Uruchamianie. Msconfig otwieramy wpisując w poleceniu Uruchom (Start/Uruchom) msconfig.
Trzecią rzeczą, którą zalecam wykonywać regularnie jest defregmentacja dysku. Nie muszę chyba tłumaczyć jak ją wykonać.
Co jeszcze? Windows XP uruchamia wiele niepotrzebnych usług spowalniając tym samym nasz komputer, opis poszczególnych opcji dostępny jest tutaj.
DirectX
Są wersje 8x oraz 9x.
Do Counter-Strike'a poleca się wersję z numerem 8, najlepiej 8.1b. Można też użytkować wersję 9x, pobierzecie ją z tego samego linka.
Podkręcanie
Nie będę się tu rozpisywał nad tematem overclocking'u. Niezbędne informacje możecie znaleźć na stronach:

* MoDeD-KOMPz
* Tweak.pl
* Benchmark.pl
* Dzikie Podkręcanie
* Tom's Hardware.pl
* Overclockers.pl

Komendy
Komenda Zalecana wartość Opis
gl_playermip 2 Zmienia jakość modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyspieszenie działania CS.
gl_picmip 2 Zmienia jakość tekstur w OpenGL. Znacznie przyspiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę.
max_smokepuffs 0 Ustala maksymalną ilość "dymków" pojawiających się po uderzeniach kul.
max_shells 0 Ustala maksymalną ilość widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyspieszenie gry.
fastsprites 1 Zmienia jakość dymu z granatów. Ustawienie na 1 zapewnia przyspieszenie grafiki, przy półprzezroczystym(!) dymie.
fps_max 50 Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciążenie procesora.
mp_decals 20 Maksymalna ilość wyświetlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry.
hisound 0 Zmniejsza jako dźwięku, jednocześnie przyspieszając działanie gry.
loadas8bit 1 Podobnie jak "hisound" zmniejsza jakość dĄwięku (do 8bit).
bgmvolume 0 Wyłącza CD Audio.
gl_smoothmodels 0 Wyłącza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).
gl_round_down 1 Zmienia wygładzanie tekstur (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).
gl_cull 1 Renderuje jedynie widoczne elementy.
gl_keeptjunctions 0 Pokazuje niedokładności (szczeliny) w teksturach.
gl_max_size 128 Ustala rozdzielczość tekstur.
gl_texsort "0" 128 Wyłącza sortowanie textels.
gl_clear 0 Zmienia jakość tekstur.
r_dynamic 1 Włącza dynamiczne oświetlenie.
r_mirroralpha 0 Wyłącza refleksje światła.
r_norefresh 0 Nie odświeża konsoli oraz hud'a jeśli nie ma takiej potrzeby.
gl_round_down 3 Mniejsza jakość tekstur.
cl_weather 0 Wyłącza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku').
max_shells 0 Nie wylatują nam łuski przy strzelaniu.


Komendy te należy umieścić w configu, na przykład w autoexec.cfg, który jest wczytywany zawsze podczas uruchamiania CS. W przypadku umieszczenia ich w innym pliku należy przed połączeniem się z serwerem wpisać w konsoli exec nazwapliku.cfg.

Przy pisaniu wykorzystano materiały z board'a, zagranicznych forów oraz własne wiadomości. Dzięki wszystkim autorom licznych FAQ i poradników znajdujących się w dziale Problemy z grą.

Opracowali:
Vulcan (komendy)
OutBreak (komendy wersji 1.6)
Ninja AX (tekst)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MaTioW Strona Główna -> Counter-Strike Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin